Edirne Kültür ve Turizm İl Müdürü Ahmet Hacıoğlu, Mimar Sinan’ın ‘Ustalık Eserim’ dediği Edirne Selimiye Camii'nin Türkiye’nin en iyi 100 mimari eser” listesinin 2. sırasında yer alması hakkında açıklamalarda bulundu.
Edirne Kültür ve Turizm İl Müdürü Ahmet Hacıoğlu, Mimar Sinan’ın ‘Ustalık Eserim’ dediği Edirne Selimiye Camii'nin Türkiye’nin en iyi 100 mimari eser” listesinin 2. sırasında yer alması hakkında açıklamalarda bulundu.
Hacıoğlu, Hürriyet’in düzenlediği “Türkiye’nin en iyi 100 mimari eser” adlı çalışmasında Mimar Sinan’ın “Ustalık Eserim” dediği Edirne Selimiye Camii 2. olmasıyla ilgili; Çin'e yönelmemiz lazım' dedi.
'Selimiye'ye Yapılan Haksızlık'
Edirne Kültür ve Turizm İl Müdürü Ahmet Hacıoğlu, 'Yapılan sıralamaya göre Edirne Selimiye Camii 2. sırada yer almış. Bana sorarsanız bu bir haksızlık. Bana sorarsanız Selimiye Camisi taşın dehaya vardığı yerdir. Mimar Sinan’ın eşsiz bir eseridir. Selimiye Camii, orijinal haliyle bugünlere kadar gelmiştir ve devam etmektedir. 1. sırada yer alan Ayasofya ise bu zamana kadar pek çok değişimlere uğramış, restorasyonlar geçirmiş harici müdahalelerde bulunulmuştur. Bu yüzden Selimiye Camii’nin hakkının yendiğini düşünüyorum. Selimiye Camii ile beraberinde II. Beyazıt Külliyesi’nin de bu yapılan en iyi 100 eserin arasında bulunması Edirne için çok önemlidir. Hıdırlık Tabya, Enez Kalesi, Sinagog vs birçok önemli eser var. Birçok yapı ve eser o listede yer alırken ismini saydığım bu eserlerin yer almaması beni biraz üzdü” dedi.
'Çin'e Yönelmemiz Lazım'
Hacıoğlu, Dünya turizminde Çinli turistlerin önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayarak; Edirne’ye Çinli turistlerin ilgisini çekmek için çalışmalar başlatıldığını söyledi. Hacıoğlu; “Edirne’nin turistik ve kültürel değerlerini ticari olarak bir fırsata dönüştürmek için çok büyük bir fırsat yakaladık. Edirne son dönemlerde güzel bir ivme yakaladı. Birçok yerde Edirne hakkında olumlu ve önemli konularda adı geçiyor. Örneğin: Çin turistlerin dikkatini buraya da çekebilirsek Edirne için büyük bir kazanç olur. Çin’e yönelmemiz lazım. Çinli turistler turizmde çok büyük bir yer tutuyor. Çinliler özellikle tarihi eserler ile ilgili yerlere büyük ilgi duyuyor. Edirne’de son günlerde yakaladığı bu ivmeye Çinlilerin de ilgisini daha çok çekmeyi başarırsa büyük bir kazanç elde edebiliriz. Edirne bu anlamda Antik Çağ, Roma, Osmanlı gibi mimarisi ve kültürel yapıdan çok zengin yapılar bulunduruyor içinde. Çinli turistlerin de ilgisini çekmek konusunda çalışmalar yapıyoruz. Çalışmalarımızın içerikleri gibi fikirlerimi Belediye Başkanı Recep Gürkan’a bahsettim. Belediye Başkanımız fikrimi destekledi” ifadelerine yer verdi.
Antik Çağ'dan Cumhuriyet Dönemine...
Hürriyet Pazar yetkililerinin yaptığı açıklamada; 'Doğanın fiziksel koşullarından korunma çabası, başını sokacak bir mekân arayışı, sonrasında malzemelerin ve bilimin gelişimi derken basit ihtiyaçlardan ihtişama, işlevsellikten estetiğe, günü kurtarmaktan tarihe tanıklık etmeye onca yapı insanların, toplulukların, ait oldukları coğrafyaların da bir ifade biçimine dönüştü. Üzerinde yaşadığımız Anadolu da sayısız medeniyetin tanığı. Dolayısıyla mimarlık serüveninin de... Bu açıdan ‘En İyi 100 Mimari Eser’ soruşturmamızda 100 kişilik jürimize geniş bir hareket alanı tanıdık ve tanım aralığını, ilk yerleşmelerden biri olarak kabul edilen “Göbeklitepe’den Günümüze” parantezinde tuttuk. Bu parantezin içinde antik çağ, Roma, Selçuklu, Osmanlı ve tabii ki Cumhuriyet dönemi mimarisi vardı. Jüri bu çağların ifadesi olan yapıları (tek ya da çoğul) kendi mimarlık anlayışları ve beğenileri doğrultusunda seçti. Daha önceki soruşturmalarımızda jüri üyelerinden ‘En iyi 10’larını istemiştik, bu kez tanım aralığının genişliğinden dolayı seçkimiz ‘En iyi 20’lik listelerden oluştu. Ve nihayetinde akademisyenlerden, mimarlardan, kültür sanat insanlarından oluşan bir seçici kurul, ‘Türkiye toprakları üzerindeki en iyi 100 mimari eser’i belirledi. Biz de onların seçimlerini sayfalarımıza taşıyarak tarihe özel bir not daha düştük... Kültür hayatımıza ışık tutmasını dilediğimiz bu soruşturmayı da umarız öncekiler gibi beğenirsiniz diyelim... Not: Soruşturmamızda çeşitli nedenlerden dolayı hatıralarımızdan olmasa da fiziksel çevreden silinmiş, yıkılmış, hayatı sona ermiş yapılar yer almadı. 100’lük tablo, varlığını hali hazırda sürdüren yapılardan oluştu” ifadelerine yer verildi.
100 Kişilik O Büyük Jüri;
Yaşar Adanalı-Şehircilik uzmanı, Zeynep Ahunbay-Akademisyen, Zafer Akay-Mimarlık tarihçisi, Günkut Akın-Akademisyen, Nüzhet Albayrak-Mimar, T. Elvan Altan-Akademisyen, Burçin Altınsay-Mimar, Suat Apak-Akademisyen, Ahmet Zeki Apalı-Rehber, Emre Arolat-Mimar, Deniz Aslan-Mimar, Işık Aydemir-Akademisyen, Olcay Aydemir-Mimar, İmre Azem-Akademisyen, Aydan Balamir-Akademisyen, Afife Batur-Akademisyen, Oğuz Bayazıt-Mimar, Cengiz Bektaş-Mimar, İhsan Bilgin-Akademisyen, Cânâ Bilsel-Akademisyen, Burak Boysan-Mimar, Sibel Bozdoğan-Mimarlık tarihçisi, Cafer Bozkurt-Mimar, Ragıp Buluç-Mimar, Müge Cengizkan-Mimar, Levent Çalıkoğlu-Eleştirmen, Hasan Çalışlar-Mimar, Feride Çiçekoğlu-Yönetmen/ Mimar, Pelin Derviş-Mimar, Atillâ Dorsay-Film eleştirmeni/Mimar, Boğaçhan Dündaralp-Mimar, Oya Eczacıbaşı-Sanat kurumu yöneticisi, Ömer Erbil-Gazeteci, Cem Erciyes-Gazeteci, Arzu Erdem-Akademisyen, Kerem Erginoğlu-Mimar, Alev Erkmen-Akademisyen, Erol Evgin-Sanatçı/Mimar, Sinan Genim-Mimar, Murat Germen-Sanatçı/Mimar, Ali Esad Göksel-Mimar, Korhan Gümüş-Mimar, Ertuğrul Günay-Eski Kültür Bakanı, Deniz Güner-Akademisyen, Serhan Güngör-Rehber, Melkan Gürsel-Mimar, Sevinç Hadi-Mimar, Tülin Hadi-Mimar, Doğan Hızlan-Gazeteci, Selim İleri-Yazar, Cem İlhan-Mimar, Cüneyt Kabuloğlu-Mimar, Hüseyin Kahvecioğlu-Akademisyen, Atilla Kangüleç-Mimar, Ömer Kanıpak-Mimar, Gökhan Karakuş-Mimar, Hakan Kıran-Mimar, Mehmet Konuralp-Mimar, Tansel Korkmaz-Akademisyen, Vasıf Kortun-Küratör, Sait Ali Köknar-Akademisyen, Ahmet Turan Köksal-Mimar, Doğan Kuban-Mimarlık tarihçisi, Mehmet Kütükçüoğlu-Mimar, Sinan Omacan-Mimar, Ebru Elvan Omay-Akademisyen, İlber Ortaylı-Tarihçi, Seda Özen-Mimar, Lale Özgenel-Akademisyen, Ahmet Özgüner-Mimar, Süha Özkan-Mimarlık eleştirmeni, Ertuğrul Özkök-Gazeteci, Oğuz Öztuzcu-Mimar, Nurbin Paker-Akademisyen, Gülsün Sağlamer-Akademisyen, Yıldız Salman-Akademisyen, Nevzat Sayın-Mimar, Cem Sorguç-Mimar, Metin Sözen-Akademisyen, Firuzan Melike Sümertaş-Mimar, Hakan Tüzün Şengün-Mimar, Görgün Taner-Sanat kurumu yöneticisi, Gülsün Tanyeli-Akademisyen, Uğur Tanyeli-Akademisyen, Mete Tapan-Akademisyen, Doğan Tekeli-Mimar, Saffet Emre Tonguç-Rehber, Han Tümertekin-Mimar, Banu Uçak-Mimar, Ertuğ Uçar-Mimar, Belkıs Uluoğlu-Akademisyen, Yeşim Ustaoğlu Yönetmen/Mimar, Ahmet Ümit-Yazar, Uğur Vardan-Gazeteci, Aydan Volkan-Mimar, Nejat Yavaşoğulları-Müzisyen/Mimar, İhsan Yılmaz-Gazeteci, Ömer Yılmaz-Mimar, Atilla Yücel-Akademisyen, Özcan Yüksek-Gazeteci
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.