4.12.2020 14:41:08

Mesut CİHAT

Hakikat’ın Ucundan Tutmak

Kur’an tabiriyle (ibda) ilk yaratılış olup, yine Kur’an tabiriyle (esir) maddesi olan su sıvısından kainat inşa edilmiş ve içerisinde sayısız hakikat ve sırlar gizlemiştir.

Allah bir ayetinde...

İnkar edenler bilsinler ki gök ve yer bitişik halde iken, biz onları birbirinden ayırdık ve her şeyi sudan yarattık, hala düşünmez misiniz buyurmakta.

Hakikatın ucundan tutabilmek...

Yaratılan bütün mahlûkatta Allah’ın tecellisini kişi ruhani hal ile kavrayıp...

Kalp’in ve aklın basiretiyle görüp...

Eşyanın hakikatlerini çözerek dünya şehvetlerinden uzak durmalıdır.

Yaratılan her mahlûkatın içerisinde Allah’ın nakış nakış donatmış olduğu hakikatleri bir varlıkta görebilmek için...

Kur’an ve sünnet istikametinde kalp ve akıl basiretini bilgi ile açabilmektir.

Kur’an ve sünnet dışında oluşan akıl, mantık ve gördüklerimiz ne kadarda hakikatlere denk görülsede, Allah katında makbul olmayacak ve zihnimizde oluşan fikirler düşüncelerimizi kirleterek karanlıklara bakmamıza sebep olacaktır.

Kur’anı kerimde şöyle buyrulmakta...

Biz ayetleri iyice anlayıp kavramaları için farklı üsluplarda anlatırız.,

Kâinatta bulunan her mahlukatta birer ayettir ve farklı üslupla anlatılmıştır.

Fakat insanlar az düşünerek yaratılış sebebini ve ruhlar âleminde verdiği sözü unutur., Geldiği âlemle gideceği âlem arasında ki dünya hayatında, hakikatlerden uzak şehvetine kapılarak hayvan özelliğine meyleder.

Hayvan duruşuyla kendinden güçsüz olanı parçalayıp midesini doyurma özelliğine sahiptir.

Çünkü duygularına muhalif olacak başka bir duygusu olmadığından dolayı sabredemez ve karşıdakini parçalama davranışıyla hareket eder.

O halde ilahi hükümlerle yoğrulamayan insanlar, hayvani duygularla hareket edebilirler.

Allah ayeti celilesinde şöyle buyurur...

Cinlerden ve insanlardan öyle kimseler yarattık ki, onların kalpleri vardır idrak etmez, gözleri vardır görmez, kulakları vardır işitmezler, bunlar hayvandan daha ötedir.

İnsan sırlar aleminde Allah’ın tecellisinin hakikatlerini öğrenerek ve çözerek hayvani özelliklerden meleki özelliğine geçebilir.

Bencillik ederek hakikatlerden uzak hayvani istek ve arzuların kölesi olmak değil.,

Bilakis mütevazı davranışlarla hakikatleri idrak edip hayata yön vermek için akli melekeyi kullanmak esastır. Vesselam              Enbiya.30   En’am.105   Araf.179

                                                                                                

Mesut islam


TÜM YAZARLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.